PHIL 495
Bu dersin amacı, öğrencilere ilgilendikleri özel bir konu üzerine yoğun araştırma yapmak ve yürütülen araştırma ve çalışmalar doğrultusunda tez uzunluğunda bir makale üretme olanağı sağlamaktır. Çalışma bağımsız olarak yapılır ve bölüm üyesi bir hoca rehberliğinde sürdürülür. Ders esas itibarıyla son sınıf öğrencilerine yöneliktir ve dersi veren hocanın onayıyla alınır.
PHIL 446
Edebiyat üzerine felsefi incelemeler. Ağırlık verilecek konular arasında anlatının mantığı, yorum kuramları ve stratejileri, kurguda temsil ve doğruluk, bilinçdışı kavramı ve bilinçdışının işlevi, edebiyat tarihinde ahlaki alanın ve kendilik kavramının doğuşu ve gelişimi, şiirsel dilin felsefi dille karşılaştırılması sayılabilir.
PHIL 436
Dilin doğası ve yapısı ile dille bağlantılı olarak ortaya çıkan felsefi sorunların incelenmesi. İşlenecek konular arasında anlam, gönderme, söz edimleri ve günümüzün betimleyici dilbiliminin ilgili konuları sayılabilir.
PHIL 423
Değer kavramının; değerlerin karşılaştırılması, değer yargısının doğası, değerlendirme objeleri; değerlendirme biçimleri gibi açılardan çeşitli boyutları ile incelenmesi.
PHIL 401
Toplum ve siyasi kurumlarla ilgili temel kavramların incelenmesi. Kaynak dağılımı adaleti, eşitlik, egemenlik, hukuk, özgürlük ve siyasi sorumluluklar.
PHIL 450
Dersin içeriği açıldığı dönem belirlenecektir.
PHIL 440
Irigaray ve Kristeva'nın Freud ve Lacan okumaları. Psikanalizle yapılacak eleştirel bir işbirliğinin feminizmin cinsiyet farklılığı sorgulamasına katkısının incelenmesi. Feminizmin psikoanaliz sorgulaması aracılığıyla düşülmesi.
PHIL 430
Leibniz'den Kant'a metafizik fikrinin gelişiminin incelenmesi. Metafiziğin temel sistem ve" zihin" fikrinin ana prensip olarak ortaya çıkışının anlaşılması. Kant'ın zihin, ruh ve empirik psikoloji konusundaki düşüncelere dair eleştirilerinin incelenmesi.
PHIL 413
Sanatın doğası, doğruluk ve sanatta canlandırma, sanatın ahlaksal ve politik yönleri, sanat eleştirisi gibi konular.
PHIL 390
Bu dersin amacı, öğrencilere ilgilendikleri özel bir konu üzerine yoğun araştırma yapmak ve yürütülen araştırma ve çalışmalar doğrultusunda tez uzunluğunda bir makale üretme olanağı sağlamaktır. Çalışma bağımsız olarak yapılır ve bölüm üyesi bir hoca rehberliğinde sürdürülür. Ders esas itibarıyla son sınıf öğrencilerine yöneliktir ve dersi veren hocanın onayıyla alınır.
PHIL 490
Bu dersin amacı, öğrencilere ilgilendikleri özel bir konu üzerine yoğun araştırma yapmak ve yürütülen araştırma ve çalışmalar doğrultusunda tez uzunluğunda bir makale üretme olanağı sağlamaktır. Çalışma bağımsız olarak yapılır ve bölüm üyesi bir hoca rehberliğinde sürdürülür. Ders esas itibarıyla son sınıf öğrencilerine yöneliktir ve dersi veren hocanın onayıyla alınır.
PHIL 442
Edebiyat üzerine felsefi incelemeler. Ağırlık verilecek konular arasında anlatının mantığı, yorum kuramları ve stratejileri, kurguda temsil ve doğruluk, bilinçdışı kavramı ve bilinçdışının işlevi, edebiyat tarihinde ahlaki alanın ve kendilik kavramının doğuşu ve gelişimi, şiirsel dilin felsefi dille karşılaştırılması sayılabilir.
PHIL 432
Bu dersin amacı öğrencileri çağdaş feminist kuramlar, tartışmalar ve konular ile tanıştırmaktır. Güncel sosyal teorilerin etkileri üzerine yoğunlaşan tartışmalar aracılığı ile bu teorilerin kavramları sorgulayan vurguları daha önceki akımların birleştirici tutumları ile karşılaştırılarak tartışılacaktır. Kavramsal tartışmalar özellikle şu konular üzerine yoğunlaşacaktır: beden, cinsellik, cinsel kimlik, kadın kategorisi ve farklılıklar siyaseti.
PHIL 415
Frege, Russell, Moore, ve Wittgenstein tarafından geliştirilen analitik yöntemlerin incelenmesi. Mantıksal pozitivizm ile gündelik dil felsefesinin yükselişi ve düşüşü, Quine?ın etkisi, anlam ve gönderme, resim-dil kuramı, anlamın doğrulanabilirliği kuramı, özel dil argümanı, söz edimleri, Grice yapıları, ontolojik görecelik, radikal çeviri, anlam üzerine Davidson-Dummett tartışması ve analitik geleneğin son bulup bulmadığı meselesi.
PHIL 395
Bu dersin amacı, öğrencilere ilgilendikleri özel bir konu üzerine yoğun araştırma yapmak ve yürütülen araştırma ve çalışmalar doğrultusunda tez uzunluğunda bir makale üretme olanağı sağlamaktır. Çalışma bağımsız olarak yapılır ve bölüm üyesi bir hoca rehberliğinde sürdürülür. Ders esas itibarıyla son sınıf öğrencilerine yöneliktir ve dersi veren hocanın onayıyla alınır.