CPAP 100
Bilgisayar Yeterlilik Değerlendirme Programı'nın (BYDP) amacı Koç Üniversitesi öğrencilerinin elektronik çizelge ve yazım inleme uygulamaları ile ilgili yeterliliklerini ölçülmesi, değerlendirmesi ve geliştirmesidir. Öğrenci bu sınava https://cpap.ku.edu.tr/ internet adresinden kayıt yapar ve http://home.ku.edu.tr/~cpap/lecnotes.html internet adresindeki çevrim-içi video dersleri takip ederek hazırlanır.
PSYC 204
Bir sosyal grubun üyesi olarak birey ve şiddet, seyirci müdahalesi, itaat, uyum, tutumlar, önyargı ve atfetme konuları gibi konulara sosyal psikolojik bakış açısı.
PSYC 208
Ailenin, bireylerin geliştiği, yaşamlarına yön verdikleri ve birbirlerini etkiledikleri bir toplumsal kurum olarak incelenmesi. Aileyi tanımlamak ve anlamak için, ve aile davranışlarını açıklamak ve yordamak için sosyal bilimcilerin kullandıkları kuramlar. Eş arama ve bulma, cinsellik, sanal ilişkiler, karşı cinsiyet ve eş cinsiyetler arası ilişkiler, evlilik, boşanma, ebeveynlik, aile içi şiddet ve aile hukuku gibi günümüzün önde gelen konuları.
PSYC 232
Psikolojide deneysel metoda teorik ve uygulamalı giriş; hipotez geliştirme ve test etme; deney planlama, yürütme, raporlama ve değerlendirme; laboratuvar, saha ve internet-tabanlı deneyler.
PSYC 303
Psikodinamik, fizyolojik, davranışçı, bilişsel ve hümanistik dahil olmak üzere farklı teorik perspektiflerden psikopatolojik davranışın etiyolojisi ve semptomları.
PSYC 201
Sosyal ve davranış bilimlerinde temel araştırma kavramları ve araştırmanın aşamaları; sosyal bilim felsefesi; sosyal sorunları inceleyen araştırmalar tasarlayabilmek ve araştırma sonuçlarını değerlendirebilmek için bilinmesi gereken temel yöntemler; nedensellik kavramı; geçerlik kavramı; sosyal bilimlerde ölçüm, örnekleme yöntemleri; nicel ve nitel yöntemler
PSYC 206
Doğumdan yaslanmaya kadar insan gelişimi. Bilişsel, sosyal-duygusal, biyolojik ve ahlaki gelişim içerilir. Bu alanlardaki gelişime bireysel ve sosyal-etkileşimsel etkenlerin etkisi değerlendirilir.
PSYC 220
Algı, motivasyon, saldırganlık, duygular, dikkat, psikopatoloji ve öğrenmede söz konusu olan beyin süreçleri.
PSYC 302
Psikolojik kavramların ölçülmesi; test ve ölçek geliştirme yöntemleri; test sonuçlarının irdelenmesi; standardizasyon; geçerlilik ve güvenilirlik çalışmaları; faktör analizi; çok boyutlu ölçekleme analizi; psikolojide yaygın olarak kullanılan ölçek ve testlerin tanıtılması; kişilik ve zeka testleri.
PSYC 306
Çeşitli sektörlerde ve işlerde çalışan insanların performansı ve refahı ile ilgili sorunlara ve çözümlere eleştirel değerlendirme. Değişen istihdam eğilimleri (örn. esnek işgücü) ve işyeri uygulamaları (örn. esnek çalışma düzenlemeleri). İş ve örgüt psikolojisi bilim ve uygulamalarının BM sürdürülebilirlik hedefleri çerçevesinde ele alınması (örn. cinsiyet eşitliğini artırmaya yönelik eleman seçme yöntemleri).
PSYC 100
Psikolojinin temelleri; algı, öğrenme, motivasyon, zeka, kişilik ve sosyal ilişkiler.
PSYC 205
Davranışsal ve bilişsel bakış açılarının kuramsal yaklaşımları. Klasik ve edimsel koşullama; icgörüsel öğrenme; bilgi isleme kuramları
PSYC 210
Kuramsal ve uygulamalı psikolojinin temel konuları ile ilgili kuramların ve araştırmaların incelenmesi; psikoloji dünyasında süregelmiş eleştiri ve tartışmalara yol açan konuların değerlendirilmesi.
PSYC 301
Veri toplama yöntemleri, veri analizi ve yorumlaması; t-testi, korelasyon, regresyon, varyans analizi, kovaryans analizi ve çok değişkenli varyans analizi gibi istatistiksel araçlar kullanarak veriden çıkarım yapma, deneysel yöntemlere ağırlık vererek bireysel veya grup araştırma projeleri ile araştırma uygulamaları.
PSYC 305
Psikodinamik, sosyal öğrenme, bilişsel ve ayırıcı özellik kuramları gibi belli başlı kişilik kuramları incelenmektedir.