PSYC 358
PSYC 390
Öğretim görevlisinin rehberliğinde ilgi duyulan bir veya birden çok konunun incelenmesi ve dönem sonunda bir araştırma önerisinin sunulması.
PSYC 411
Bilişsel süreçlerin beyin tarafından nasıl desteklendiğini inceler. Beyin anatomisi ve nörobilim metotlarından başlayarak, görme, yönetimsel fonksiyonlar, öğrenme ve bellek, dikkat, duygular, düşünme ve problem çözme, sosyal biliş gibi temel konuları kapsar.
PSYC 421
Sosyal politikalarda psikolojinin rolü ve psikolojik perspektiften sosyal problemlerin incelenmesi; eğitim, insan gelişimi belirleyicileri, toplumsal cinsiyet, yoksulluk, sağlık ve sapma davranışları gibi konular ele alınır.
PSYC 431
Sözel öğrenme, bilgi işleme ve bağlantısalcı çerçevelerde araştırma ve modeller. Güncel araştırmalar ve uygulamalar incelenmektedir
PSYC 372
Overview of theories and science of practice in clinical psychology, with particular focus on the process and specific interventions in psychotherapy as informed by different perspectives.
PSYC 402
PSYC100 ve öğretim görevlisinin onayı
PSYC 420
Tutumlar ve ikna edici iletişim üzerine yapılan klasik araştırmalar yanında güncel tartışmalar ve uygulamalara odaklanan bu derste, tutumların yapısı, ölçülmesi, işlevleri, hafıza ile olan ilişkisi, değişimi, duygu ve davranışlara etkileri; ikna edici iletişim modelleri; dirençli tutumların değiştirilmesi; kitle iletişim mesajlarının oluşturulması gibi konular işlenecektir. Ders boyunca sağlık davranışı, tüketici psikolojisi, reklamcılık, ve politika bağlamlarında yapılan uygulamalardan çeşitli örnekler sunulacaktır.
PSYC 430
Çocuk ve gençlerdeki uyumlu ve uyumsuz davranış örüntülerinin ortaya çıkmasında rol oynayan gelişim süreçleri. Bozuklukları betimleyen bilişsel, duygusal ve güdümsel güçlükler ve bunların çocukluktaki gelişimsel temellerine dair kuram ve görgül araştırma. Uyumlu ve uyumsuz davranışların ortaya çıkmasına katkı yapan risk ve koruyucu unsurların incelenmesine yönelik bireysel farklılık yaklaşımı.
PSYC 433
Dilin biyolojik, bilişsel, sosyal ve kültürel yönleri. Dil işleme süreçleri ve kuramları. Çocuk dil edinimi, çokdillilik, dil gelişimi sorunları.
PSYC 359
PSYC 395
Öğretim görevlisinin rehberliğinde ilgi duyulan bir veya birden çok konunun incelenmesi ve dönem sonunda bir araştırma önerisinin sunulması.
PSYC 415
Öğrencilere belleği destekleyen temel nöral süreçleri güncel ve ses getiren araştırmaları da kapsayarak tanıtmayı amaçlar. İşlenen konular arasında işleyen bellek, belleğin bilişsel kontrolü, uzun süreli belleğe bilgi kodlama, uzun süreli bellekten bilgi geri çekimi ve de yaşlanmanın çeşitli bellek süreçlerine olan etkileri mevcuttur.
PSYC 427
Başlıca koşullanma ve öğrenme teorilerini detaylı bir şekilde tanıtmayı amaçlar. İşlenecek konuların bazıları alışma, duyarlılaşma, klasik koşullanma, araçsal koşullanma, uyarıcı kontrolü, kaçınmalı koşullanma, sönümleme, ve motivasyondur. Ayrıca bu davranış süreçlerinin altında yatan nöral mekanizmalar ve deneysel paradigmaları içermektedir.
PSYC 432
Psikolojik süreçlerin kültürel bağlamda incelenmesi; algı ve biliş gibi temel süreçlerden, benlik, insan gelişimi, aile, insanlar-arası ilişkiler ve örgütsel davranışa uzanan konular kültürel bir mercekle ele alınır.