PSYC 356
PSYC 353
PSYC 350
Psikolojideki güncel konuların detaylı olarak incelenmesi
PSYC 338
Toplumsal gelişim için kadınların politik, kar amaçlı ve kar amacı gütmeyen kuruluşlarda liderlik yapmaları teşvik edilmelidir. Bu ders, birden çok teorik bakış açısını, son yıllarda yapılan en iyi araştırmaları ve işgücü uygulamalarını inceleyerek kadınların liderlik pozisyonlarında olmalarını kolaylaştıran ve engelleyen faktörler üzerine odaklanır. Türkiye?den araştırma sonuçları, süregelen uygulamalar ve politikalar gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeler ile karşılaştırılacaktır. Bununla birlikte, öğrenciler kadınları güçlendirme ve yetkilendirme amacıyla oluşturulmuş projelere katılacaklardır.
PSYC 322
Çeşitli büyüklüklerdeki grupların dinamikleri, grup içi kişisel ilişkilerin incelenmesi. Ekip çalışması, liderlik, grup içi karar verme süreci.
PSYC 354
PSYC 351
Psikolojideki güncel konuların detaylı olarak incelenmesi
PSYC 342
Kurumlarda bireysel ve grup davranışı incelenmekte, kuruma katkıda bulunacak ve çalışma hayatının kalitesini artıracak yetkinliklerin neler olduğu tartışılmaktadır. Motivasyon, iletişim, grup dinamikleri, liderlik, yüksek performans elde etmek için kurum ve iş tasarımı, kriz yönetimi, müzakere gibi konular ele alınmaktadır.
PSYC 323
Psikolojik süreçlere ve davranışlara etki eden bellibaşlı bazı unsurların değerlendirilmesi; genetik/biyolojik ve sosyal etmenler, bunların göreceli önemi; teori, açıklama ve uygulama için implikasyonları.
PSYC 306
Çeşitli sektörlerde ve işlerde çalışan insanların performansı ve refahı ile ilgili sorunlara ve çözümlere eleştirel değerlendirme. Değişen istihdam eğilimleri (örn. esnek işgücü) ve işyeri uygulamaları (örn. esnek çalışma düzenlemeleri). İş ve örgüt psikolojisi bilim ve uygulamalarının BM sürdürülebilirlik hedefleri çerçevesinde ele alınması (örn. cinsiyet eşitliğini artırmaya yönelik eleman seçme yöntemleri).
PSYC 355
PSYC 352
PSYC 348
Bilişsel bilim zihni psikoloji, felsefe, bilgisayar bilimi, dil bilimi ve nörobilim açılarından disiplinler arası bir yaklaşım ile incelenmesi, zihnin nasıl işlediğine (örn, dikkat, öğrenme, algı, bellek, dil) dair değişik disiplinlerden kuramsal ve yöntemsel yaklaşımlara odaklanılması.
PSYC 335
Tüketici davranışı hakkındaki temel teorileri ve bulguları inceleyerek bunları etkin pazarlama stratejilerinin tasarımıyla ve uygulamasıyla ilişkilendirir. Bireysel karar verme ve tüketicilerin öğrenmesi; kültür, sosyal sınıf, referans gruplar, aile ve duruma bağlı değişkenler incelenen konular arasındadır.
PSYC 321
İnsanın benliği, amaçları, yaşadığı kültürün özellikleri, hafıza ve karar verme gibi temel bilişsel süreçlerini etkiler. Bu dersin amacı bu tür etkilerin davranış, duygu ve düşünceleri nasıl şekillendirdiğini incelemektir. Kültürün ve benliğin temel bilişsel süreçlere olan etkileri özellikle irdelenir.