MAVA 220
İnternet sunumları için kullanılan teknik ve teknolojiler. Etkileşimli web içeriği hazırlama. Web grafikleri ve animasyon tasarımı.
MAVA 224
Çağdaş sanat üretiminin yaratıcı egzersizler ile incelenmesi. Tek tek çizimlerin, resimlerin, ya da heykellerin üretimi yerine öğrenciler bir kavramla çalışmaya başlar. Kendi seçtikleri bir medyada kavramı geliştirirler. Sanat eserinin sunumunu yerleştirme, çerçeveleme, ışıklandırma veya ses açısından ele alınır. Dönem sonu sergisi.
MAVA 305
Sinema ve filme ilişkin teori ve kavramlar; film ve sinemanın dilini oluşturan (yani, ses, düzeltme, sahne düzenlemesi, sinematografi ve anlatı) formel özellikler; ve film yapımcılığı tarihi. Farklı yaklaşımların kültürel, siyasi ve sosyal bağlamlarının analizi. Film teorileri (yazar vb.), endüstrinin ekonomi politiği ve izlenen filmlerin üretim koşulları ile ilgili çalışmalar.
MAVA 309
Yeni medya uygulamaları için çizim teknikleri: Vektör tabanlı çizimi tanımak, anlam ve görsel algı, tarif grafikleri, yol-gösterici görseller, simge tabanlı ilustrasyonlar, web ve mobil uygulamaları için kısıtlar, stiller.
MAVA 312
İletişim ve medya sektörü ile ilgili etik kuralları, kanunlar ve politikalar. Fikir özgürlüğü, sansür, habercilik ve basın özgürlüğü, özel yaşamın korunması, fikri haklar, radyo-televizyon yayıncılığı politikaları, görsel etik, reklamcılık etiği ve çevrimiçi iletişim ile ilgili politikalar.
MAVA 223
Güncel sanata ve güncel sanat hakkındaki eleştirel tartışmalara giriş. Galeri, müze, kamu alanları ve geleneksel olmayan sergi alanları gibi ortamlarda çalışan sanatçıların eserleri ile ilgili çalışmalar.
MAVA 303
Reklam ve Tanıtım, Reklam planlanması ve değerlendirilmesi ile diğer tip tanıtım stratejilerine ve uygulamalarına odaklanır. Bütünleşik pazarlama iletişimleri, stratejik planlama, yaratıcı özet, tüketici davranışı ve iletişim süreciyle ilgili bakış açıları, yaratıcı strateji, medya planlaması ve etkililiğinin ölçülmesi incelenen konular arasındadır.
MAVA 307
Medya ve iletişim alanındaki araştırma yöntemlerine-anket, deney ve içerik analizi-temel bir giriş. Literatür taraması, temel kavramların, problemlerin, sorumlulukların ve araştırma etiklerinin tanımlanması, veri analizlerindeki temel teknik ve prosedürler. Televizyon reytingleri, kamuoyu yoklamaları ve izleyici davranışlarını ölçmek için kullanılan diğer yöntemler.
MAVA 311
Sinematik dilin estetiğine ve yapısına, kinesikleri ve hareketli imajların deneyim ve algılarına vurgu yaparak zaman eksenli görsel medyanın temel kavramlarına giriş. Ses kayıt ekipmanları ve kamera kullanımı.
MAVA 315
Sosyolojik açıdan kültürü inceler, bu çalışma alanının temel kuramsal ve araştırmaya yönelik perspektiflerini ve ana konuların giriş sağlar. Dersin amacı, öğrencilere kültür, külltürel küreselleşme ve popüler kültür gibi konulardaki tartışmaları analitik olarak anlamayı sağlayan kuramsal ve metodolojik araçları vermektir.
MAVA 221
Güncel medya endüstrileri nasıl işler? Medya holdingleri nasıl yönetilir? Mevcut yönetim şekilleri kültürel ürünlerin üretimini nasıl etkiler? ?Eğlence sektörü? nün güncel medya estetiği ve kültür üzerine etkileri nelerdir? Film ve animasyon, televizyon ve radyo, bilgisayar oyunları, on line içerik üretimi, basın yayın sektörlerinin detaylı incelenmesi.
MAVA 301
Pazarlama araştırmasının firmadaki ve araştırma sürecindeki rolü uygulamalı proje bazında ele alınmaktadır. Bu doğrultuda, araştırma probleminin oluşturulmasını, araştırmanın tasarımını, veri toplama metodunun belirlenmesini, örneklemeyle ilgili konuları, verilerin toplanmasını ve analizini içeren araştırma sürecinin derinlemesine incelenmesini ve uygulamasını içermektedir.
MAVA 306
Kültürel miras olarak tanımlanan bütün arkeolojik ve tarihi kaynakların korunması, yorumlanması, tanıtılması ve yönetilmesi. Kültürel miras anlayışını ve yönetimini şekillendiren teorik ve metodolojik yaklaşımlar, sosyal ve politik etkenler. Kültürel mirasla uğraşan yerel, küresel, uluslararası ve ulusal kurumların, bu kaynakların yönetimini etkileyen ilgili kanun ve kararların incelenmesi.
MAVA 310
HTLM'nin temel bileşenleri, HTML 5, dinamik HTML, CSS, XML?ye giriş, JavaScript programlama, ActionScripts kullanım esasları ve web sayfası tasarım ilkeleri.
MAVA 313
Fotoğrafın bulunuşundan bugüne fotoğrafın tarihi. Bir belge ve sanat eseri olarak dönemin eğilimleri, olayları ve düşünceleri üzerinden ele alınarak incelenmesi. Fotoğraf tarihinin bu dönem olayları ve düşünceleri üzerinden incelenmesi. Dönemlerin sosyal, politik ve estetik eğilimleri referans alınarak fotoğrafçılığın görsel ve teknik açıdan değerlendirmesi. Ders formatı: dia gösterimi ve tartışma.